El Reial Decret 1627/1997, que estableix les disposicions mínimes de seguretat i de salut en les obres de construcció, estableix els mecanismes i procediments necessaris per tal de millorar la seguretat dels treballadors en les obres de construcció.

Aquest Reial Decret va introduir un nou escenari en matèria de prevenció de riscos laborals, en el qual es van definir les tasques dels diferents agents que intervenen en el procés de construcció, entre els quals s’inclou el promotor, que és responsable, entre d’altres, de contractar els professionals idonis.

L’execució de les obres i instal·lacions ha de ser dirigida per tècnics competents, els quals aconsellaran la propietat en tot moment per tal de garantir la qualitat i la seguretat de l’obra. El nostre objectiu és vetllar per la seguretat en totes les fases del projecte.

Els tràmits més comuns que realitzem són:

  • Realització de l’Estudi de Seguretat i Salut (ESS) o Estudi Bàsic de Seguretat i Salut (EBSS).
  • Elaboració del Pla de Seguretat i Salut (PSS) que han d’elaborar els contractistes d’obres: empreses constructores, instal·ladores…
  • Realització d’avaluació de riscos de l’obra que ha d’elaborar el contractista, en cas de obres en què no hi hagi projecte.
  • Coordinació de Seguretat i Salut en fase de projecte, quan intervé més d’un projectista.
  • Coordinació de Seguretat i Salut en fase d’execució de l’obra, quan intervé més d’un contractista o diversos autònoms a l’obra.

També assessorem i realitzem altres tràmits associats a la seguretat i salut, com poden ser: obertura del centre de treball per part del contractista, llibre de subcontractació, nomenament recurs preventiu,…